Гитары

AKGStrunal (Cremona)Форест.М

Ударные инструменты

Духовые инструменты

Струнные инструменты

Перкуссия, шумовые инструменты

Наушники

Световое оборудование и спецэффекты

Усилители мощности

Конференц-системы

Подарочные сертификаты

ГлавнаяНоты, самоучителиКамерная музыкаИздательство "Композитор" Санкт-Петербург ДесятниковЛ. По канве Астора. Для скрипки, альта, виолончели и ф-но
979-0-66000-242-1 ДесятниковЛ. По канве Астора. Для скрипки, альта, виолончели и ф-но. Партитура и партии, издательство «Композитор» Санкт-Петербург

Леонид Десятников — один из самых исполняемых современных российских композиторов, член Союза композиторов — родился в Харькове 16 октября 1955 года. Окончил Ленинградскую консерваторию по классу композиции профессора Бориса Арапова и по классу инструментовки у профессора Бориса Тищенко. Среди его сочинений 4 оперы, симфония для хора, оркестра и солистов; 2 кантаты; вокальный цикл, музыка к фильмам «Закат», «Серп и молот», «Подмосковные вечера», «Мания Жизели», «Кавказский пленник», «Москва» и мн. др.

Мое сочинение выткано по канве пьесы Астора Пьяццоллы «Milonga per tre» (но не только этой); правда моя Милонга слегка «прихрамывает», так как основной размер — 5/4. «По канве Астора» — попытка отразить свои впечатления от музыки аргентинского маэстро и по возможности хладнокровно оценить ее. Эта задача выполнена сугубо графическими срадствами, и во имя чистоты эксперимента мне пришлось обуздать, вероятно, самые привлекательные черты стиля «новое танго» — пафос и гиперсексуальность. Я определил бы настроение этой вещи как «Пьяццолла extra dry».
Л. Десятников

Количество страниц: 24+12.
Переплет: мягкая обложка.
Издательство: Композитор – Санкт-Петербург; 2010 г.
Гарантия на печатные издания - 2 года с даты производства

#SEPARATOR#

979-0-66000-242-1 Desyatnikov L. Tracing Astor. For violin, viola, violoncello and piano. Score and parts, Compozitor Publishing House Saint-Petersburg

LEONID DESYATNIKOV born in 1955) is one of the most oroginal and widely performed among the Petersburgian composers. He is a graduate of the Leningrad Conservatory and a member of the Composers Union. He has been a freelance composer since 1984.
Desyatnikov has penned four operas, several cantatas, and numerous vocal and instrumental compositions. The composer defines his style as “the emancipation of consonance, the transformation of the banal, minimalism with a human face”; his favorite genre is the “tragically naughty bagatelle”. His principal compositions include Rosenthal's Children (an opera in two acts; Vladimir Sorokin, libretto), Poor Liza (a chamber opera in one act; Leonid Desyatnikov, libretto, after the novella by Nikolai Karamzin; Gift (a cantata based on the verses of Gavrila Derzhavin), A Leaden Echo (a piece for voice and instruments based on the verses of Gerard Manley Hopkins) and The Rite of Winter 1949 (a symphony for choir, soloists and orchestra).
Since 1996 Desyatnikov has worked closely with Gidon Kremer, both as a composer (Wie der Alte Leiermann, the chamber orchestra version of Sketches for “Sunset”, Russian Seasons and as an arranger of compositions by Astor Piazzolla. He has also composed the music for such films as Sunset, Lost in Siberia, Moscow Nights, Hammer and Sickle, Giselle's Mania, His Wife's Diary, The Prisoner of the Mountains and Moscow (Grand Prize, 4th Biennial Film Music Festival, Bonn, 2002).
“Tracing Astor” is woven according to Piazzolla's piece “Milonga per tre” (however, not only on the base of this composition). Frankly speaking, my milonga seems to be lame a bit, for its main time is 5/4.
“Tracing Astor” is the kind of attempt, implying to reflect the impressions, aroused by the Argentinian master's music, trying to estimate this music as cool-mindedly as possible. The effect was achieved by means of pure graphics. I had curb probably the most attractive sides of the “new tango” style, i. e. its pathos and hypersexuality — and everything I did, was for the sake of the pure experiment. Thus I'd like to define this piece's humour as “Piazzolla extra dry”. Leonid Desyatnikov

Pages: 24+12.
Softcover.
Compozitor Publishing House Saint-Petersburg; 2004

Издательство "Композитор" Санкт-Петербург ДесятниковЛ. По канве Астора. Для скрипки, альта, виолончели и ф-но

Нет отзывов
Остаток на складе: 0 шт.
Код товара: P12375
979-0-66000-242-1 ДесятниковЛ. По канве Астора. Для скрипки, альта, виолончели и ф-но. Партитура и партии, издательство «Композитор» Санкт-Петербург

Леонид Десятников — один из самых исполняемых современных российских композиторов, член Союза композиторов — родился в Харькове 16 октября 1955 года. Окончил Ленинградскую консерваторию по классу композиции профессора Бориса Арапова и по классу инструментовки у профессора Бориса Тищенко. Среди его сочинений 4 оперы, симфония для хора, оркестра и солистов; 2 кантаты; вокальный цикл, музыка к фильмам «Закат», «Серп и молот», «Подмосковные вечера», «Мания Жизели», «Кавказский пленник», «Москва» и мн. др.

Мое сочинение выткано по канве пьесы Астора Пьяццоллы «Milonga per tre» (но не только этой); правда моя Милонга слегка «прихрамывает», так как основной размер — 5/4. «По канве Астора» — попытка отразить свои впечатления от музыки аргентинского маэстро и по возможности хладнокровно оценить ее. Эта задача выполнена сугубо графическими срадствами, и во имя чистоты эксперимента мне пришлось обуздать, вероятно, самые привлекательные черты стиля «новое танго» — пафос и гиперсексуальность. Я определил бы настроение этой вещи как «Пьяццолла extra dry».
Л. Десятников

Количество страниц: 24+12.
Переплет: мягкая обложка.
Издательство: Композитор – Санкт-Петербург; 2010 г.
Гарантия на печатные издания - 2 года с даты производства

#SEPARATOR#

979-0-66000-242-1 Desyatnikov L. Tracing Astor. For violin, viola, violoncello and piano. Score and parts, Compozitor Publishing House Saint-Petersburg

LEONID DESYATNIKOV born in 1955) is one of the most oroginal and widely performed among the Petersburgian composers. He is a graduate of the Leningrad Conservatory and a member of the Composers Union. He has been a freelance composer since 1984.
Desyatnikov has penned four operas, several cantatas, and numerous vocal and instrumental compositions. The composer defines his style as “the emancipation of consonance, the transformation of the banal, minimalism with a human face”; his favorite genre is the “tragically naughty bagatelle”. His principal compositions include Rosenthal's Children (an opera in two acts; Vladimir Sorokin, libretto), Poor Liza (a chamber opera in one act; Leonid Desyatnikov, libretto, after the novella by Nikolai Karamzin; Gift (a cantata based on the verses of Gavrila Derzhavin), A Leaden Echo (a piece for voice and instruments based on the verses of Gerard Manley Hopkins) and The Rite of Winter 1949 (a symphony for choir, soloists and orchestra).
Since 1996 Desyatnikov has worked closely with Gidon Kremer, both as a composer (Wie der Alte Leiermann, the chamber orchestra version of Sketches for “Sunset”, Russian Seasons and as an arranger of compositions by Astor Piazzolla. He has also composed the music for such films as Sunset, Lost in Siberia, Moscow Nights, Hammer and Sickle, Giselle's Mania, His Wife's Diary, The Prisoner of the Mountains and Moscow (Grand Prize, 4th Biennial Film Music Festival, Bonn, 2002).
“Tracing Astor” is woven according to Piazzolla's piece “Milonga per tre” (however, not only on the base of this composition). Frankly speaking, my milonga seems to be lame a bit, for its main time is 5/4.
“Tracing Astor” is the kind of attempt, implying to reflect the impressions, aroused by the Argentinian master's music, trying to estimate this music as cool-mindedly as possible. The effect was achieved by means of pure graphics. I had curb probably the most attractive sides of the “new tango” style, i. e. its pathos and hypersexuality — and everything I did, was for the sake of the pure experiment. Thus I'd like to define this piece's humour as “Piazzolla extra dry”. Leonid Desyatnikov

Pages: 24+12.
Softcover.
Compozitor Publishing House Saint-Petersburg; 2004

Информация о товаре на сайте носит ознакомительный характер и не обязывает производителя или магазин поставить товар в точном соответствии с ним. Производитель оставляет за собой право на незначительные изменения товара, его внешнего вида, оттенка, рисунка, конструкции без предварительного уведомления.

Есть вопрос по покупке?

«Мы помогаем каждому покупателю подобрать подходящий под его требования товар. Гарантируем высокое качество товаров и лучшие цены в Рунете.»

Спрашивайте, мы всегда рады помочь вам!

Выбор города